Thursday, October 3, 2019

BBM3410Satu2019: SUATU KETIKA



SUATU KETIKA



Keluarga yang lengkap adalah satu impian yamg tidak semua manusia boleh kecapi. Terutamanya saya. Mengapa? Kerana sebelum saya sempat menunjukkan kejayaan saya pada orang tua saya, dia telah pergi dijemput illahi. Dia seorang hero, hero yang tidak akan membuat hati anak wanita menangis walaupun sesaat. Dia yang bertungkus lumus dibawah terik matahari untuk keselesaan isteri dan anak-anaknya. Tapi, penghujung Ramadhan itu telah menjadikan suasan hari raya itu sepi. Menjelang hari raya ketika itu, tiada tangan seoarang yang bergelar ayah untuk disalam meminta ampun. Dia pergi pada bulan yang sangat mulia dan dia sempat menghabiskan ibadah puasanya. Sehingga kini, suasana pagi syawal tidak lagi seperti dulu. Hanya tawa yang suram kedengaran dan senyuman kelat kelihatan.

Sehingga hari ini hanya mak sahaja yang kami ada dan takkan kami sia-siakan masa yang ada ini. Semoga masa yang ada ini dapat kami adik beradik berbakti kepadanya dan membanggakan dia di sana. Al-fatihah.


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019- Kalendar

Assalammualaikum wbt Saya mahu memuji diri sendiri kerana jika bukan saya siapa lagi. Selama bermingu-minggu. Akhirnya saya berjaya m...