Monday, December 16, 2019

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat



Sedih? Gembira? Menyampah? Semuanya sudah dialami sepanjang aku berada di UPM. KIni semester 7 bakal melabuhkan tirai dan aku akan menamatkan zaman pelajar aku di UPM. Apa yang akan aku rindukan? Aku akan rindu setiap masa aku dengan rakan-rakan dan aku juga rindu dengan kelas-kelas subjek yang pernah aku ambil. Susah senang sebagai seorang pelajar hanya kami keluarga Bahasa Dan Linguistik Melayu sahaja yang tahu. Tambahan lagi, subjek-subjek HR (Pengurusan Sumber) yang banyak sangat program dan kami ditimpa tugasan, tugasan dan tugasan. Tapi macam aku cakap tadi, betapa getirnya jalan yang kamu lalui sebelum ini sudah hamper sampai ke penghujungnya. Hanya berbaki beberapa minggu sahaja lagi kami bakal berpisah. Tiada lagi terserempak di fakulti ataupun kolej. Semua akan bawa diri masing-masing dan akan bertemu semasa sesi graduasi tahun 2020 nanti InsyaAllah. Amin.

Apa aku hargai dalam semester 7 ini ialah, semangat berkumpulan. Hasil daripada subjek Mutimedia Dalam Bahasa yang diajar oleh Prof Dr Normaliza Abd Rahim sangat memberi impak sehingga munculnya satu kumpulan production yang diberi nama GADIS TREX PRODUCTION. Segala sukar nak buat video setiap minggu, selepas itu upload di youtube dengan nak hadap wifi yang tidak beri kerjasama. Penubuhan production ini telah menerbitkan satu ikatan yang sukar dijangkakan dengan perangai yang pelik-peliknya, yang membebel masa video dirakam (nasib baik video tanpa suara. Actually akulah tu) dan bateri kamera habislah. Tapi sampai ke penghujung ini kami tetap mampu melaksanakan tugasan-tugasan Prof walaupun ditimpa tugasan-tugasan lain.



Kelas Prof sangat menarik kerana beliau mengajar kami erti redha. Apabila kita redha maka keikhlasan akan terbit seperti terbitnya matahari menyinari pagi yang indah. Cara pembelajaran Prof tidak memerlukan buku sepanjang masa tapi kami dedahkan dengan banyak ilmu berkiatan media sosial. Daripada subjek ini saya mula belajr menjadi seorang blogger dan kini saya mempunyai akaun blog sendiri yang dahulunya saya tidak tahu apa itu Blog. Saya juga belajar untuk menyunting video bagi enak mata melihat dan saya juga kini mengerti bagaimana getirnya orang melakukan penggambaran. Tetapi inilah kenangan yang paling terindah yang akan dirindukan.



Sepekara lagi, kelas ini akan dua kali seminggu dimana kelas teori dan kelas amali. Kelas amali diajar oleh tutor kami En Akmal. Terima kasih kerana sudi mengajar kami dan memberi tunjuk ajar apabila kami tidak mengerti. Terima kasih juga bagi saya masuk kelas hari selasa walaupun nama saya pada hari khamis. Tapi ini semua untuk menyiapkan tugasan Prof. Terima kasih tutor sebab ajar kami gunakan Adobe Photoshop walaupun slow macam kura-kuara. Terima kasih!!!




Didikan prof amat memberi impak kepada kami. Saya bersyukur kerana menghabiskan sesi pembelajaran saya bersama kelas Prof kerana saya telah peroleh banyak ilmu bahar sepanjang semester 7 ini. Terima kasih Prof! Terima kasih tutor! Terima kasih Gadis Trex Production! Terima kasih keluarga Multimedia dalam Bahasa!
#MissYouProf


1 comment:

  1. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

BBM3410Satu2019- Kalendar

Assalammualaikum wbt Saya mahu memuji diri sendiri kerana jika bukan saya siapa lagi. Selama bermingu-minggu. Akhirnya saya berjaya m...