Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Mug shot (Gadis Trex Production)



MUG SHOT

Gambar mug shot sering digunakan untuk tujuan rekod polis. Hal in adalah kerana mug shot memaparkan gambar muka yang sangat terperinci dan boleh diambil dari pelbagai sudut misalnya, sisi tepi.


Mug shot manusia



Perasaan marah ditambah pula dengan kecewa membuatkan individu terbabit merasakan dirinya serba tidak kena. Emosi marah itu dilambangkan dengan kesedihan. Mungkin individ di atas mengalami masalah seperti dengan rakan. Misalnya, rakan yang menjaja cerita berkaitan diri kita walhal dia adalah rakan kepercayaan kita. Apabila menjadi begini, perasaan marah dan sedih bercampur baur. Namun begitu, individu di atas sedang cuba melepaskan marahnya. Baru sepatah bersuara, boleh terdengar di IOI City Mall, Putrajaya.



Dia mencuba menyembunyikan kesedihan itu namun dia sendiri tidak mampu bertahan. Hiba sungguh perasaan kakak ini. Mungkin sedang menangisi sesuatu kepahitan yang amat sakit sehingga tidak boleh diungkapkan dengan kata-kata. Betullah apa orang kata, kawan akan ada apabila kita ketawa, tetapi kawan jadi debu bila sedih mula menguasi diri. Ada kaitan ke?




Hidup ini perlu selalu gembirakan diri sendiri kerana orang asing tidak akan mampu buat kita segembira ini berbanding keluarga. Tanpa mereka mungkin kita tidak ada pada tempat kita berdiri sekarang. Maka, gembirakan hati sendiri dahulu sebelum memikirkan orang lain, kerana manusia datang dan pergi, tapi keluarga tetap di sisi.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019- Kalendar

Assalammualaikum wbt Saya mahu memuji diri sendiri kerana jika bukan saya siapa lagi. Selama bermingu-minggu. Akhirnya saya berjaya m...